برگزاری نشست سراسری فن بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی کشور در اتاق بازرگانی تبریز

بیست و یکمین نشست سراسری فن بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی کشور با هدف انتقال تجربه‌های استان‌ها به یکدیگر در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۶ درصد اقتصاد استان در دست بخشخصوصی است و آذربایجان شرقی توانسته الگوی مردمی سازی اقتصاد را در راستای بهره وری بخاطر رویکرد‌ها و روحیات مردمی بخوبی پیاده کند.

 محمد کلامی افزود: بازار یک عنصر اولیه نیاز دارد و عرضه کننده و تقاضا کننده بازیگر این میدان هستند همچنین عموماصنایع استان‌های ما از جنس واحد‌های کوچک و متوسط هستند و دو مشکل دارند که یکی فرسودگی تکنولوژیکی ودیگری تحریم‌های صنایع کشور است.

وی خاطر نشان کرد: کشور در حوزه نیرو‌های انسانی دارای نیرو‌های نخبه است و خط استاندارد‌های ان در خط درجه یک است، اما یک حلقه مفقوده یعنی رابط این دو بخش که همان فن بازار است که برای تبیین این موضوع خیلی جا داریم.

جباری پور دبیر برگزاری بیست و یکمین فن بازار سراسری گفت: فن بازار و قدمت ان به دهه ۸۰ بر می‌گردد و نیاز ان درکشور احساس شد و به عنوان یک نهاد متولی به هم رسانی عرضه و تقاضا حول محور تکنولوژی بود و در توانسته ایمدر حوزه تواید فناوری کشوری توسعه یافته هستیم

وی افزود: برای نتیجه گیری باید حوزه علم و تکنولوژی و بازار و صنعت با هم هماهنگ باشد و در سال‌های گذشته فن بازار با کارکرد اینکه کشور را به سمت تقاضای تکنولوژی سوق دهد حرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.