حمیدی گفت: شاخص آلایندگی هوای سمنان طی۲۴ ساعته ۱۳۱ و در وضعیت هشدار ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است و طبق قانون مشمول تعطیلی مدرسه‌ها نمی‌شود.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۲۴ ساعت ماندگاری هوای آلاینده با شاخص بالای ۱۵۰ معیار تعطیلی مدارس طبق قانون است و اکنون در سمنان این شاخص کمتر از این عدد است.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای سمنان در ساعت ۱۳ امروز عدد ۱۱۹ بود که نشان می‌دهد وضعیت آلودگی هوا، امروز نسبت به شب گذشته بهبود یافته است.

حمیدی بیان کرد: کاهش شاخص کیفیت هوای سمنان در شامگاه یکشنبه و قرارگیری این شاخص بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ لحظه‌ای بود و بر اساس آلودگی لحظه‌ای نمی‌توان برای تعطیلی مدرسه‌ها تصمیم‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: جلسات مختلف با توجه به شرایط آلودگی هوای سمنان به موقع برگزار شد و وضعیت هوای این شهر مداوم به منظور حفظ سلامت مردم و تصمیم‌گیری‌های لازم پایش می‌شود.

 شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.