شهبازی گفت: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در استان ضایعات است که مدیریت این میزان از تولید، جلوگیری از هدر رفت ۳۰ درصد منابع محسوب می‌شود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۰ درصد محصولات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی ضایعات است، گفت: ۳۳ درصد اشتغال ایجاد شده در استان در بخش کشاورزی بوده و معیشت مردم منطقه به نوعی با این بخش گره خورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بخش ضروری است تا با حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان میزان بهره وری از منابع را افزایش داده و از هدر رفت انرژی، سرمایه و منابع پیشگیری کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فرآوری محصولات درجه ۳ تولیدی می‌تواند مزایای بسیاری برای استان داشته باشد، ادامه داد: با جمع آوری ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی امسال و انتقال آن به کارخانه‌های فراوری شاهد رضایتمندی تولید کنندگان بودیم.

شهبازی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی با کشاورزی پایدار ممکن است، اضافه کرد: کشاورزی پایدار نیازمند خاک مناسب است و برای این منظور لازم است تا به حفاظت از خاک کمک شود.

وی گفت: در این زمینه لازم است به افزایش مواد آلی خاک و کاهش PH آن توجه شود چرا که ماده آلی موجود در خاک استان ما کمتر از یک درصد است درحالی که باید به ۱۵ درصد برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.