رئیس اداره تعاون روستایی مراغه گفت: سیب درجه ۳ و صنعتی این شهرستان با هدف جلوگیری از هدررفت سیب زیردرختی و تبدیل آن به فرآورده خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موسوی رئیس اداره تعاون روستایی مراغه گفت: در راستای حمایت از باغداران پنج هزار تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی با همکاری صندوق توسعه کشاورزان و پنج هزار تن نیز از طرف سازمان تعاون روستایی کشور خریداری می‌شود.

او اضافه کرد: محصول خریداری شده جهت فرآوری و تبدیل به کنسانتره و آبمیوه به استان‌های خراسان جنوبی، گرگان، اصفهان و شیراز منتقل خواهد شد.

 رئیس تعاون روستایی مراغه گفت: با این اقدام یکی از بزرگترین چالش‌های باغداری شهرستان برای عرضه سیب زیر درختی رفع می‌شود.

او گفت: ایجاد تامل بین باغداران و واحد‌های فرآوری محصولات باغی، جلوگیری از فساد ضایعات سیب، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و حمایت از کشاورزان از دیگر اهداف این طرح است.

موسوی با بیان اینکه سیب درجه ۳ به قیمت روز خریداری می‌شود افزود: خرید سیب زیر درختی برای فرآوری از ۱۰ روز پیش آغاز شده است.

سالانه در شهرستان مراغه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب درختی تولید و با توجه به شرایط آب و هوایی ۸ تا ۱۲ درصد از این محصول به صورت زیردرختی و درجه سه راهی واحد‌های فرآوری و تولید آبمیوه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.