نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اعتماد مردم به عنوان سرمایه برای ما بسیار مهم است و انجام این مساله با عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای نیز تقویت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با جمعی از مدیران بیمه‌های تجاری استان گفت: اگر به پیشینه و قدمت بیمه دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که حتی در حکمرانی زمان حضرت یوسف (ع) نیز بحث بیمه دیده شده است، همچنین حضرت نوح (ع) نیز گویا جان آدم‌ها را بیمه کرد وقتی کشتی را آماده کرد و جان آدم‌ها و حیوانات را با این کار حفظ کرد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، رساله امام خمینی (ره) با رساله مراجع دیگر تفاوتی داشت، آن هم این بود که امام (ره) فصلی را برای موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، احکام فقهی مربوط به بانک و بیمه داشت که رساله‌های دیگر نداشتند، این‌ها مسائل جدیدی بود که در رساله ایشان راه پیدا کرد.

امام جمعه قزوین گفت: همه چیز‌هایی که در این دنیا به آن‌ها پوشش قانونی می‌دهیم و کلک می‌زنیم، به عنوان مثال برخی‌ها تصادف‌های ساختگی درست می‌کنند تا از بیمه پول دریافت کنند، هر شخصی حقی را ناحق کند، در روز قیامت عذابی دردناک برای او در نظر گرفته می‌شود، پس باید حواسمان را خیلی جمع کنیم.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه بخش از هزینه‌های دولت بایستی به برخی پنهان کاری‌ها اختصاص پیدا کند تا با کشف حقیقت، حقی نا حق نشود، افزود: انجام این مساله یک سرمایه گذاری تلقی می‌شود، شاید بیمه‌ها نتوانند این کار را بکنند، اما دولت اگر این کار را انجام دهد جلوی بسیاری از هزینه‌ها و حیف و میل شدن سرمایه‌ها گرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اعتماد مردم با عملکرد مثبت شرکت‌های بیمه تقویت می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند مسئولان بیمه تمام‌قد برای حمایت صحیح و قانونی از آنان پای کار هستند بسیاری از مشکلات از سوی بیمه‌ها و مردم مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط طوری شده که حتی غیرمسلمانان نیز امروز به غذال حلال مسلمان‌ها اعتماد پیدا کرده اند، افزود: در امور بیمه‌ای و امثال آن هم باید عزم خود را جزم کنیم که کار‌ها حلال باشد و به نفع و یا ضرر آن هم فکر نکنیم و تنها به حلال بودن کار و قانونی بودن آن فکر کنیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: می‌گویند خدا از هر چیزی بگذرد از حق‌الناس نمی‌گذرد، اگر کسی که در بیت‌المال دست کرد و حق مردم را ضایع کند، اگر روزی هم سر عقل بیاید و بخواهد آن را جبران کند، قادر به انجام این کار دیگر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال وقتی برق را بی جهت روشن بگذاریم و یا در مصرف آب اسراف کنیم، مدیون مردم و آیندگان خود خواهیم شد، آن وقت چطور می‌توانیم ذینفعان این بخش را در جامعه پیدا کرده و از آن‌ها حلالیت بطلبیم؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه همه ما باید به سالم‌سازی معنوی جامعه خود فکر کنیم، گفت: بیمه را از قوانین، مقررات و صندلی اداره نباید نگاه کرد بلکه باید ببینیم چه کنیم که جامعه سالم ایمانی داشته باشیم تا همه چیز درست شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار