معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد گفت: خدمات درمانی، کارفرمایی و خوداشتغالی برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است.

صباغی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد گفت: خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی و ارتوپدفنی پس از سال‌های بر اساس تفاهم بین سازمان بهزیستی و اداره بیمه سلامت، تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

او افزود: امکان پرداخت ۷۰ درصد هزینه این خدمات از طریق این تفاهم نامه به وجود آمده و ۳۰ درصد دیگر هم از سوی سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد درباره مشکل بیمه برخی معلولان تصریح کرد: امکان استفاده از بیمه سلامت برای این افراد وجود دارد و در زمینه بیمه کارفرمایی هم به ازای استخدام هر فرد دارای معلول، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله برای کارفرما پرداخت می‌شود.

صباغیان ادامه داد: اگر افراد معلول دارای مهارت خاصی باشند و بتوانند برای خودشان اشتغال بیافرینند، حق بیمه آنان به صورت کامل پرداخت می‌شود.

او با اشاره به قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: با توجه به اینکه استخدام دولتی در سال‌های گذشته بسیار محدود شده، این مشکل نه تنها برای معلولان بلکه برای افراد غیرمعلول نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار