اگر محصولات صنعتی با هنر در هم آمیزند و به ابزار هنر در تولید توجه شود، محصولات تولیدی تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون بخش فناوری از مباحث فرهنگی و هنری خالی است و طرح موضوع  است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

 

محمد حسین زاده امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در مشهد افزود: صنعت آنگاه که با هنر آمیخته شود و بار فرهنگی پیدا کند، می تواند به یک محصول فناورانه هدفمند و با قدرت در عرصه دانش و پژوهش تبدیل شود.

 

وی بیان کرد: نبودِ فناوریهای فرهنگی و استفاده نکردن از بینش و ابزار هنر در مقوله های تولید، فضای خالی اتاق فکر و پژوهش در نمایشگاههای فناوری و خلاقیت، شکافی است که باید به آن در خراسان رضوی توجه ویژه داشت.

 

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی با اظهار خرسندی از رشد موسسات پژوهشی و تحقیقاتی در این استان گفت: توسعه مناسبات علمی و پژوهشی بین بخش علم، فناوری و بخش صنعت، تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش در حل مشکلات کلان استان و کشور، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و تجلی یافتن نتایج آن از اهدافی است که در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دنبال می شود.

 

حسین زاده در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه های پژوهشی و تحقیقاتی اظهار کرد: طی سالهای اخیر شمار نمایشگاه های تخصصی و پژوهشی افزایش یافته است و در این نمایشگاهها با تزریق ارزش های علمی و دانش بنیان به بدنه جوامع محلی و شناسایی و معرفی پژوهشگران و نوآوران، زمینه تعامل و همکاری علمی و تحقیقاتی میان محققان و اندیشمندان فراهم شده است.

 

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان، از ۹ تا ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.