دبیر ستاد کانون‌های فرهنگى و هنری مساجد کشور گفت: مسجد به تنهایی ظرفیت بزرگى دارد که نباید به محلی برای نماز خواندن تبدیل شود زیرا اگر میخواهیم تمدن اسلامى و ایرانی را همه بشناسند راهش در مسجد است.

مخاطب اصلی کانون‌های مساجد در سال‌های آینده کودکان و نوجوانان هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در گردهمایی مشترک مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان‌های خراسان رضوی و کرمان، در مشهد  با بیان اینکه مخاطب اصلی کانون‌های مساجد در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ کودکان و نوجوانان هستند افزود:در راستای تحقق اهداف عالی ستاد کانون‌های مساجد هرچه اعضای کانون‌ها منسجمتر عمل کنند به توفیق‌های بیشتری دست پیدا میکنیم.

وى با اشاره به اینکه  باید اندیشه اسلامی را به کودکان بیاموزیم گفت: ما کودکان خود را رها کردیم و وقتی بزرگ می‌شوند و به دانشگاه می‌روند آن موقع می‌خواهیم اندیشه اسلامی را به آن بیاموزیم در حالی که اندیشه اسلامی و ارزش‌های دینی از کودکی به فرد آموزش داده شود.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور هست که تا پایان برنامه ششم توسعه باید هر مسجد در کشور یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد که این رقم باید تا پایان برنامه ششم به ۵۰ هزار برسد.


حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت:چشم انداز پیشرفت کانونهاى فرهنگی و هنری مساجد در افق سال ۱۴۱۴ است باید در آن سال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شبکه فرهنگی و هنری خانواده محور، مساجد پایه در ایران اسلامی برای جریانسازی همزیستی مومنانه باشند.

وی افزود: قرار است در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فرهنگ و هنر و با رویکرد اجتماعی بیشتر قشر‌ها جامعه که ارتباط کمی با مسجد دارند جذب شوند.

سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه گردهمایی گفت: هزار و ۷۵۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد هزار و ۲۴ کانون شهری و باقی آن روستایی هستند و از کانون‌های شهری ۲۳ کانون در مساجد دانشگاه‌ها استقرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان هم در این مراسم تصریح کرد: تعاملات فرهنگی بین استان‌های کرمان و خراسان رضوی به سال‌های زیادی برمیگردد که تا الان جلسات مشترک خوبی بین دو استان برگزار شده و شاهد تعاملات فرهنگی بین دو استان بوده ایم.

محمدرضا علیزاده افزود: هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری امور مساجد در استان کرمان فعالیت دارند و برخلاف خراسان رضوی نسبت کانون‌های روستایی به کانون‌های شهری در کرمان بیشتر است.

در پایان از برترین مسئولین کانون‌های فرهنگى و هنری مساجد استان‌های خراسان رضوى و کرمان تقدیر شد.

انتهای پیام//ا. آ.


گردهمایی مشترک مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان‌های خراسان رضوی و کرمان، در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار