همزمان با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین، به همت خیرین زمین چمن مصنوعی (درون مدرسه ای) در مدرسه استثنایی شفاء قروه به بهره برداری رسید.

 طالب محمدی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی (درون مدرسه ای) در مدرسه استثنایی شفاء قروه که همزمان با روز جهانی معلولین برگزار شد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان کرد و گفت: این زمین فوتسال دومین چمن مصنوعی (درون مدرسه ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

وی گفت: این طرح ورزشی با جذب کمک مالی پانصد و ۵۴ میلیون تومانی  خیرین در مساحت ۸۵۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به بهره برداری رسیدتا بتوانند در فضای ایمن‌تر به ورزش بپردازند.

محمدی خیرین را بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود:  طی دو سال اخیر ۵۹ نفر از خیرین در این کار خیرخواهانه و خداپسندانه مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: ۱۲۴ دانش آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در این مدرسه از آموزش وپرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی وحمایتی دریافت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، شنوایی، چند معلولیتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل می‌باشند.

محمدی تصریح کرد: با مشارکت و همیاری خیرین در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی  شامل تجهیز و راه اندازی اتاق‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، بهداشت، بازی، تاریک، همچنین ایجاد آبنما، توسعه‌ی کارگاه خیاطی، تجهیز شهربازی (در محوطه مدرسه)، تعویض سیستم روشنایی مدرسه، تخریب و بازسازی سرویس بهداشتی، بهسازی پنجره‌های  وبهینه سازی سالن اجتماعات در این مدرسه انجام شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.