رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر گفت: سرما در روسیه هنوز به حدی نرسیده است تا پرندگان به تالاب میانکاله مهاجرت کنند.

تقی پور رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر با اشاره به ورود برخی از پرندگان مهاجر به تالاب میانکاله گفت: سرما در کشور روسیه هنوز به حدی نرسیده است تا بخش زیادی از این پرندگان زمستان گذران به ایران مهاجرت کنند.

وی افزود: اگرچه دسته‌های پرندگانی نظیر اردک، پلیکان، غاز، خوتکا، فلامینگو، چنگر و باکلان به میانکاله رسیده اند، اما اوج حضور این پرندگان اواخر آذرماه اتفاق خواهد افتاد.

تقی پور با اشاره به اینکه زمان دقیق سرشماری پرندگان دی ماه خواهد بود، ادامه داد: شرایط زیستی برای پرندگان مهاجر در میانکاله بسیار خوب است و پرندگان بدون هیچ مشکلی در این پهنه آبی فرود می‌آیند.

تالاب میانکاله علاوه بر زیبایی‌های طبیعی که چشم هر بیننده‌ای را مات و مبهوت می‌کند، پناهگاه چندین و چند گونه از پرندگان مهاجر است. پرندگان از سراسر دنیا برای استراحت این منطقه را انتخاب می‌کنند و خوشبختانه در میانکاله، انسان‌ها نیز توانسته‌اند رابطه مسالمت آمیزی را با پرندگان برقرار کنند. این تالاب به دلیل چند گانه بودن مناظر طبیعی مختلف، یکی از منحصر به فردترین مناطق دیدنی تمام شمال ایران محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد
۲۲:۱۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خداکنه هوای روسیه امسال گرم باشه پرنده های مهاجر سمت ایران نیان که توسط شکارچیها قتل و عام میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سلام، بسیار عالی هست، خالق هستی زیباست، امیدوارم کسانی به اونجا و هرجای محیط زیست سفر گردشگری وطبیعت گردی می‌کنند از هرگونه ریختن زباله خوداری فرمایید، ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سلام،ماشاءالله به زیبایی خدای رحمان ،لطفا با فیلم برداری هوایی و زمینی این پرندگان خدا رو نترسونید .