زارعی کوشا گفت: امیدوارم پخش سریال سنجرخان، غبار غربت از چهره قهرمانی ملی دیار کردستان را بزداید و سرآغازی برای معرفی قهرمانان ملی کردستان باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امشب در مراسم رونمایی از سریال تاریخی سنجرخان که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با ساخت سریال تاریخی سنجرخان شاهد آغاز حرکت فرهنگی برای معرفی چهره‌های شاخص کردستان در ادوار تاریخ به ویژه قهرمانی که همواره الهام بخش رشادت و سلحشوری بوده‌اند، خواهیم بود.

وی تایکد کرد: امیدوارم پخش سریال سنجرخان، غبار غربت از چهره قهرمانی ملی این دیار بزداید.

امیدوارم پخش سریال سنجرخان، غبار غربت از چهره قهرمانی ملی این دیار بزداید و شاهد آغاز حرکت فرهنگی برای معرفی چهره‌های شاخص استان کردستان در ادوار تاریخ به ویژه قهرمانی که همواره الهام بخش رشادت و سلحشوری بوده‌اند، باشیم.

وی با بیان اینکه برای یک کار هنری باید ده‌ها کتاب را خواند، خاطرنشان کرد: سریال‌های تاریخی و فاخر تاریخی خدمتی بزرگ به چهره‌های ملی و مذهبی است و شخصیت‌های ناآشنا را معرفی می‌کند.

زارعی کوشا با اشاره به آغاز ساخت سریال مستوره اردلان اظهار کرد: ساخت این سریال هدف بزرگ خود را دنبال کند و برای تمامی عوامل این سریال آرزوی موفقیت دارم.

استاندار کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد، با کمک سازمان صدا و سیما بخشی از مشکلات به جامانده از سریال سنجرخان خان را کاهش دهد.

ساخت سریال‌های تاریخی به شناخت قهرمانان ملی کمک می‌کند

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این آیین، اظهار داشت: ساخت سریال‌های تاریخی بسیار جذاب است و انسان را وادار به فکر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پوزدهبی با بین اینکه مردم کشور کمتر از تاریخ می‌خوانند و با ساخت چنین سریال‌هایی می‌توان به شناخت و معرفی این شخصیت‌ها پرداخت، افزود: بازیگران توانمندی در سریال سنجرخان به ایفای نقش پرداخته‌اند و انتخاب بازیگران مشهور جذابیت آن را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: نقش اصلی این سریال را به فرشید گویلی از فرزندان همین دیار سپرده‌اند ضمن اینکه وجود بازیگران قوی و توانمند خصوصا بومی در این سریال باعث موفقیت آن خواهد شد.

وی به ساخت سریال مستوره اردلان نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با تاریخ بانوان، مردم دانش و اشرافیتی ندارند و نسل جدید به آن کمتر توجه کرده‌اند و این افراد را وادار خواهد کرد که مطالعه کنند و این خود از موفقیت‌های این سریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.