آیین رونمایی از سریال سنجرخان، از تولیدات فاخر صدا و سیمای مرکز کردستان امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج برگزار می شود.

آیین رونمایی از سریال سنجرخان که از تولیدات فاخر صدا و سیمای مرکز کردستان و با همکاری معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما است، امروز شنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت ۱۸ در سینما بهمن سنندج آغاز می‌شود و ورود برای عموم آزاد است. همچنین در این مراسم پیش تولید سریال فاخر مستوره اردلان نیز آغاز می‌شود.

سریال تاریخی سنجرخان روایت مبارزه سنجرخان وزیری ملقب به سردار اکرم با انگلیسی‌ها و روس‌هاست که مراحل فیلمبرداری آن در کردستان به پایان رسیده و به زودی از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

سنجرخان وزیری، هنگامی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشار‌های زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیرو‌های مردمی روستا‌های اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

به همین مناسبت اولین  آنوس این سریال منتشر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خیلیم عاااااالی .خیلی خوشحالم همچین فیلمای تاریخی ونشر کنید.تا مردم ایران وعلی الخصوص ملت جهان هوشیار باشند وبفهمند درتاریخ گذشته غربی ها چ بلایی سر ایران و مسلمانان اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
دانلود فیلم سنجرخان قسمت سوم