مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال برای تداوم اجرای عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد هزینه شده است.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در برنامه زنده مهاباد با اشاره به تامین اعتبار ۳۷۰ میلیارد برای آبرسانی روستا‌های مهاباد، گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد جمعیت روستایی مهاباد تحت پوشش خدمات مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی افزود: با بهره‌برداری کامل از طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد، جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان به ۹۱ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، تاکنون عملیات آبرسانی به ۱۶ روستا به اتمام رسیده و از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه اجرای این طرح در شمال و جنوب شهر مهاباد تداوم دارد، افزود: در سال جاری نیز با تخصیص اعتبارات مصوب، بخش دیگری از روستا‌ها از آب شرب تصفیه خانه مهاباد برخوردار خواهند شد.

وی در خصوص سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز گفت: ۸۶ درصد جمعیت در شهر گوگ تپه مهاباد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که برای توسعه آن، نیازمند پیگیری و اخذ ماده ۲۳ و اعتبار هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی، در شهر خلیفان نیز مطالعات مربوط به سامانه فاضلاب پایان یافته که برای اجرای آن به دنبال اخذ مجوز ماده ۲۳ هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.