استاندار گیلان گفت: قیام میرزا کوچک جنگلی سبقه مردمی، دینی و اعتقادی داشت.

اسدالله عباسی استاندار گیلان، در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در تالار مرکزی رشت گفت: بنا برفرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، منشا حرکت میرزا کوچک جنگلی این روحانی مبارز و مجاهد، کامل دینی و اعتقادی بود.

اسدالله عباسی با اشاره به برکات قیام جنگل برای مردم گیلان، ایران و جهان اسلام افزود: میرزا کوچک جنگلی با روحیه استکبارستیزی و سازش‌ناپذیری، مقابل زورگویان جهان ایستاد و نهضت وی برای همه آزادیخواهان یک الگو بود و وجهه جهانی داشت.

استاندار گیلان، به‌ثمر رسیدن نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) را، نتیجه خدمات آل بویه، مبارزات میرزا کوچک جنگلی، شهدای این مرز و بوم، و نشأت گرفته از واقعه عاشورا دانست و تاکید کرد: هویت ایرانی-اسلامی این نظام باید به نسل آینده ساز منتقل شود تا جوانان به تاریخ خود ببالند و پرچم کشور را با عزت و افتخار به‌دست گیرند.

وی، تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی ابعاد شخصیتی میرزاکوچک جنگلی و قیام جنگل را کافی ندانست و تصریح کرد: مردمی‌سازی، هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی‌ها در این زمینه باید عالمانه و با توجه به همه جوانب زندگی شهید میرزا کوچک جنگلی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.