افزایش ۶ هزار تنی تولید گوشت قرمز در کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور از افزایش ۶ هزار تنی میزان تولید گوشت قرمز در کشور خبر داد.

سیاوش احمدی میر قائد در حاشیه بازدید از طرح‌های اجرا شده در بخش امور عشایری شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: بر اساس این طرح قرار است یک میلیون راس دام در چرخه پروار قرار گرفته و با حمایت‌هایی که می‌شود حدود ۶ هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته باشیم.

او تصریح کرد: شرکت پیشتبانی امور دام کشور نیز موظف شده در ازای قرار دادن نهاده دامی مدت‌دار حدود ۶ ماهه به عشایر در قبال چک و سفته از این موضوع حمایت کند و در پایان قرارداد و یا پایان دوره پراربندی در صورتی که گوشت قرمز تولیدی عشایر به فروش نرود خود شرکت پشتیبانی حمایت کرده و به‌صورت تضمینی آن را خریداری کند که کمک بسیار بزرگی به عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در کل طرح ۱۸۰ هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار می‌گیرد که بخشی در راستای پرواربندی و بخشی هم در راستای حمایت از دام مولد عشایر خواهد بود.

احمدی میرقائد همچنین از اجرای طرح چند طرح مهم دیگر در مناطق عشایرنشین کشور به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و افزود: آیت‌الله رئیسی بر پوشش کامل عشایر به پنل خورشیدی تا ۲ سال آینده و زمان پایان فعالیت دولت سیزدهم تاکید دارند و قرار است در این مدت ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر قرار بگیرد.

او پوشش کامل شبکه بهداشت در مناطق عشایری و توجه به زیرساخت‌ها و راه‌های عشایری را از دیگر دستورارت اصلی رئیس‌جمهوری ذکر کرد و گفت: دیروز از یکی از راه‌های مواصلاتی جامعه عشایری در منطقه مشگین‌شهر بازدید کردیم که کار بسیار ارزشمندی است که با همکاری سازمان بسیج سازندگی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی و اثربخشی اجرا شده و با اجرای آن ۱۶۰ خانوار عشایری از این طرح برخوردار شدند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اظهارامیدواری کرد با تدام این طرح‌ها و برنامه‌ها زمینه افزایش رضایت جامعه عشایری فراهم شود شود تا همچنان در سنگر تولید به کار و فعالیت ادامه دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.