مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴ مورد نمونه برداری از مواد سوختی عبوری (ترانزیت) توسط این معاونت انجام شده است.

آذرخش جوادی مسئول معاونت استاندارد شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه در نشستی در محل پایانه مرزی پرویزخان، گفت : ادارات و متولیان مرز متشکل از گمرک، استاندارد و پایانه ملزم بودند تا ساز و کاری ایجاد کنند که بر اساس دستورالعمل‌های مربوط نمونه گیری از مواد سوختی ترانزیت را در دستور کار قرار دهند که این امر از هفتم فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد سهم ترانزیت انجام شده با عراق سهم استان کرمانشاه است و این اهمیت نمونه برداری را بیشتر می‌کند که همین امر بر این شد تا نمونه گیری مواد سوختی که تا پیش از امسال در استان ما سابقه نداشت انجام شود.

مسوول معاونت استاندارد غرب کرمانشاه گفت: محموله‌های ترانزیتی بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های خاص از کشور ما در حال ترانزیت است که این مجموله‌ها را بیشتر مازوت، نفتا و قیر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما برای نمونه گیری بحث آزمایشگاه جهت انجام نمونه برداری و پاسخ در بازه زمانی ۷۲ ساعته است، افزود: از این رو علاوه بر استفاده از ظرفیت هشت تا ۱۰ آزمایشگاه در سراسر کشور کار نمونه برداری توسط ۲آزمایشگاه در سطح شهرستان و امکانات اداره کل آزمایشگاهی در استاندارد قصرشیرین نیز بکار گیری شده و این در حالی است که استان کرمانشاه تا چند ماه پیش حتی یک آزمایشگاه در بحث نمونه‌های نفتی نداشت و اکنون تنها ۲ آزمایشگاه در شهرستان قصرشیرین دارد.

جوادی گفت: شرکت نمونه بردار شرکت بین المللی سوریانس را دعوت کردیم که امروز شعبه این شرکت آزمایشگاهی در پرویزخان راه اندازی شد و علاوه بر مرز پرویزخان برای مرز‌های خسروی و سومار هم ارائه خدمت می‌دهند و روند استاندارد سازی نمونه با استقرار این آزمایشگاه بهتر خواهد شد.

معاون اداره کل استاندارد کرمانشاه گفت: از لحاظ گستردگی و تنوع، مأموریت‌های سازمان استاندارد متنوع است و ما بخش صادرات، واردات، تولید دانشگاه‌ها را تشویق به استقرار آزمایشگاه کردیم که برای اولین بار برنامه پنج ساله تدوین شد.

محمد محمد نژاد اظهار کرد: یکی از کار‌های اساسی ما این بود که در امر واردات و صادرات کالا‌های مشمول استاندارد اجباری با برون سپاری این کار به شرکت مذکور این کار محقق شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.