آغاز صدور اسناد مالکیت زمین کشاورزی در روستاهای گرگان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان از کشاورزان خواست: در طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی خود شرکت کنند و از مزایای سند تک‌برگی بهره‌مند شوند.

رضائیان گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی روستای هاشم آباد با ۱۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی به عنوان روستای هدف در این طرح با اجرای تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز شده است.

رضاییان افزود: اسناد مالکیت حد نگاری در تثبیت و معین کردن حدود ملکی اشخاص کمک می‌کند و در واقع مالکیت شخص تثبیت می‌شود.

رضائیان سند مالکیت را عامل هویت بخشی به املاک دانست و گفت: تکمیل حدنگاری طرحی فرا دستگاهی بوده و مستلزم همکاری تمامی دستگاه هاست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان ضمن اشاره به مزایای سند تکبرگی و با توجه با اهمیت حدنگاری اراضی کشاورزی، از مردم خواست در طرح صدور اسناد مالکیت شرکت کرده و از مزایای سند تکبرگی بهره‌مند شوند.

شاه مهری رئیس ثبت اسناد و املاک منطقه یک گرگان هم گفت: از نیمه دوم شهریور ماه سال جاری در اجرای تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد با جهاد کشاورزی در خصوص صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، اقدامات لازم به منظور تسریع در تشکیل پرونده در این روستا شکل گرفت و امروز شاهد تحویل سند مالکیت هستیم.

رئیس ثبت منطقه یک گرگان افزود: تا به حال برای ۵۴۰ قطعه از اراضی کشاورزی این روستا پرونده تشکیل شده و تا انتهای سال بنا داریم اسناد مالکیت آن‌ها صادر شود.

در ادامه این مراسم ۸ فقره سند مالکیت در مجموع به مساحت ۲۱ هکتار از اراضی روستای هاشم آباد تحویل مالکین شد.

برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بوده و طی قرارداد منعقده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با شرکت‌های پیمانکار، عملیات نقشه برداری و تشکیل پرونده به منظور دریافت سند مالکیت برای کشاورزان به صورت رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.