معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۱ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه فعال است.

پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکل اصلی واحد‌های پرورش طیور در استان گفت: کمبود نقدینگی در پی گران شدن نهاده‌های مورد نیاز از مشکلات واحد‌های طیور است.

وی افزود: در هر دوره تولید سه ماهه ظرفیت جوجه ریزی استان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه وجود دارد که در صورت حمایت و تأمین نهاده‌ها می‌توان بیشتر از این مقدار نیز تولید کرد.

بستانچی اضافه کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ بیش از ۶۰۰ هزار ریال است که با توجه به افزایش قیمت کارگر، ریز مغذی‌ها و واکسن‌های مورد نیاز هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در تولید مرغ گوشتی و جوجه یک روزه برخی اوقات سال با تولید مازاد نیز مواجه هستیم که در این صورت ابتدا به استان‌های همجوار و در مراحل بعدی به کشور عراق صادرات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌ها باعث می‌شود در فرآیند تولید مشکلات کمتری وجود داشته باشد، اضافه کرد: درصدد راه اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ در شمال استان هستیم و به زودی کلنگ زنی کارخانه در این بخش انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.