رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۷۲ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان تولید شد و روانه بازار مصرف شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ️میزان جوجه‌ریزی انجام شده در واحد‌های گوشتی استان امسال ۴۱میلیون و ۱۹۸ هزار قطعه است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلی در زمینه جوجه ریزی و تولید مرغ گوشتی وجود ندارد، افزود: ️میزان جوجه ریزی در آذرماه چهار میلیون و ۷۷۰ هزار قطعه بود که از این‌میزان هشت هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ گرم تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: روزانه به طور میانگین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح استان توزیع می‌شود.

شهبازی ادامه داد: ️نیاز روزانه گوشت مرغ استان حداکثر ۲۴۰ تن است و در صورت وجود مازاد تولید در صورت صدور مجوز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه جوجه‌های نیمه دوم آبان و آذر ماه سال جاری به زودی وارد بازار مصرف می‌شود، گفت: پیش بینی شده میزان کشتار مرغ در کشتارگاه‌های استان به بیش از ۲۸۰ تن در روز برسد.

شهبازی با اشاره به اینکه ️توزیع گوشت قرمز و مرغ بدون محدودیت در حال انجام است، تصریح کرد: کمبودی در زمینه تامین مرغ برای شب یلدا وجود ندارد و بازار توسط بازرسان کنترل و پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز استان و استان‌های همجوار چهار میلیون قطعه جوجه در ماه است، گفت: در ماه بیش از یک میلیون قطعه میزان تولید افزایش یافته و سعی می‌شود تا در تامین نیاز بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.