شیوع فشارخون و قند خون در استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از لحاظ شیوع فشار خون و قند خون در جمعیت بزرگسال استان، جزء سه استان اول هستیم.

محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: تقریبا ۳۹ درصد جمعیت بزرگسال استان، فشار خون بالا و حدود ۲۴ درصد آن‌ها دیابت دارند. 

او افزود: حدود ۷۵-۸۰ درصد این بیماران، از بیماری خود آگاه هستند، اما باید همگی آنان مطلع شوند تا درمان خود را آغاز کنند.

میرزایی بیان کرد: پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت از ۲۰ آبان ماه همزمان با کشور در استان یزد نیز شروع شده است و در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود. 

او بیان کرد: ارائه خدمات برای افراد بالای ۱۸ سال در این مراکز انجام می‌شود که افراد می‌توانند در این مراکز غربالگری شوند. 

میرزایی گفت: اگر لازم باشد آزمایش قند خون ناشتا نیز انجام می‌شود و این خدمات کاملا رایگان است.

او بیان داشت: جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری در سراسر استان بالای ۱۸ سال هستند که خواهشمندیم با مراجعه به مراکز سلامت، برای انجام غربالگری اقدام کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هدف از اجرای این پویش، این است که در گام اول افرادی که بیمار نیستند را بشناسیم، در گام دوم افراد بیمار و نوع بیماریشان را تشخیص دهیم و سیر مراقبت و درمانشان را شروع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.