استاندار قم بر ضرورت مهارت آموزی دانشجویان به منظور ارتقای کارآمدی این قشر و همچنین کاهش بیکاری دانش آموختگان دانشگاه تاکید کرد.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در جلسه گروه کاری و مهارت و آموزش با تاکید بر ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در دانشگاه‌ها امروز مهارت منتقل نمی‌شود و ما باید با برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه بتوانیم مهارت را رشد و ارتقا داده و بیکاری دانشجویان و فارع التحصیلان دانشگاهی را کاهش دهیم.

استاندار قم با اشاره به نقش و اهمیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و خروجی‌های مناسب این دانشگاه گفت: این دانشگاه الگوی مناسبی از آموزش نظری و عملی است که با خروجی مناسب توانسته فارغ التحصیلان مناسبی را تربیت نماید.

آقامیری با تاکید بر ضعف در ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: باید با معرفی هر چه بیشتر ظرفیت سازمان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای حوزه علم و عمل را به هم نزدیک نماییم تا مهارت آموزی رشد و ارتقا یابد.

استاندار قم با انتقاد از نظام آموزشی که فارغ التحصیلانی باهارت کم از دانشگاه خارج می‌شوند، افزود: دانشگاه باید به نقطه‌ای برسد که فارغ التحصیلان آن کار آفرین باشند و باید سعی شود تا هدف نهایی دانشگاه تربیت کار آفرین در جامعه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.