نماینده قطر در سازمان ملل از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه انتقاد کرد.

کشتار بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا به امروز باعث خشم کشور‌های اسلامی و مردم آزادی خواه جهان شده است. از این رو، مقامات کشور‌های مختلف می‌کوشند از هر تریبونی جهت انتقاد از تل آویو استفاده کنند. سازمان ملل یکی از این مکان هاست. 

به گزارش الجزیره، شیخا علیا احمد سیف آل ثانی، نماینده قطر در سازمان ملل در مجمع عمومی این نهاد به شدت از اسراییل به دلیل جنایاتش علیه فلسطینیان انتقاد کرد. 

وی در سخنرانی خود تاکید کرد: این جلسه در حالی برگزار می‌شود که ما شاهد بدترین بحران انسانی برای فلسطینیان در غزه به دلیل عملیات نظامی اسراییل هستیم. قطر بار دیگر اقدامات ناقض قوانین بین المللی از سوی اشغالگران اسراییلی را محکوم می‌کند. 

آل ثانی خاطر نشان کرد: ما خواهان انجام تحقیقات بین المللی پیرامون اقدامات اشغالگران اسراییلی علیه غیرنظامیان در نوار غزه هستیم. این جلسه پس از چهار روز آتش بس موقت میان طرف‌های منازعه برگزار می‌شود. ما از تمامی کشور‌ها از جمله مصر و آمریکا به دلیل همکاری با قطر در روند میانجیگری برای استقرار آتش بس تشکر می‌کنیم. 

این مقام قطری افزود: ما امیدواریم آتش بس موقت فعلی در نهایت به یک آتش بس بادوام و قابل اتکا منجر شود که باعث توقف ماشین جنگی اسراییل و حمام خونی بشود که در غزه به راه افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار