رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خلخال گفت: یک هزار و ۲۸۰ خانوار در این شهرستان گاز ندارند و از نفت سفید به عنوان سوخت مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

وحید پژوهان در جلسه ستاد سوخت خلخال اظهار کرد: قیمت گاز مایع مصرفی خانوار‌های این شهرستان همانند سایر مناطق کشور آزاد شده و هم‌اکنون این سوخت به قیمت آزاد در بازار عرضه می‌شود.

او افزود: با آزاد شدن قیمت گاز مایع مصرفی خانوار‌ها این سوخت از اول آذرماه امسال به قیمت آزاد در مراکز عرضه کننده و به نرخ ۶۱ هزار و ۵۰۰ ریال گاز پیک نیک و سه میلیون و ۱۶۰ هزار ریال هر سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی عرضه می‌شود.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان خلخال گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۰ خانوار روستایی فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی برای مصارفی هم، چون گرم کردن خانه‌ها و پخت و پز از نفت سفید استفاده می‌کنند.

پژوهان ادامه داد: در حالی که در سال گذشته مجموع خانوار مصرف کننده نفت سفید در خلخال یک هزار و ۳۳۳ خانوار بود با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به هفت روستا این میزان به یک هزار و ۲۸۰ خانواده در سال جاری کاهش یافته است.

او اضافه کرد: نفت سفید مصرفی ساکنان روستا‌های فاقد گاز از طریق فعالیت ۱۶ شعبه توزیع به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خلخال خاطرنشان کرد: در حال حاضر نفت سفید سهمیه مصرفی خانواده‌های روستایی برای هر خانوار کم‌جمعیت ۸۰۰ لیتر و برای خانواده‌های پرجمعیت یک هزار لیتر به ازای هر ماه عرضه می‌شود.

پژوهان اضافه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه مشکل تامین سوخت در زمستان، نفت سفید روستا‌های این شهرستان قبل از آغاز بارش برف وسرما به روستا‌ها ارسال می‌شود و خانواده‌ها باید برای ذخیره‌سازی مصرف زمستانی خود اقدام کنند.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان خلخال نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۱ هزار بهره‌بردار کشاورزی در این شهرستان و وجود چهار هزار دستگاه تراکتور گفت: سهمیه در نظر گرفته برای مصارف کشاورزی خلخال متناسب با میزان مصرف امکانات مکانیزه کشاورزی شهرستان نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.