زاخارووا: روسیه و چین صدای اکثریت مردم جهان در شورای امنیت هستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسکو و پکن را نماینده صدای اکثریت مردم جهان در سازمان ملل دانست.

سازمان‌های بین المللی همواره ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود بوده اند. حمایت آمریکا و متحدانش از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه تنها گوشه‌ای از ناکارآمدی سازمان‌های بین المللی در اجرایی کردن آنچه قوانین بین المللی خوانده می‌شود، است. با این حال، گاهی اختلاف میان قدرت‌های بزرگ می‌تواند همین نهاد‌های بین المللی را دچار چند صدایی کند. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه و چین صدای اکثریت هستند. 

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: مسکو و پکن در شورای امنیت سازمان ملل نظرات اکثریت مردم جهان را بیان می‌کنند. سایر کشور‌های عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا، فرانسه و انگلیس عضو ناتو هستند و این بدان معناست که دیدگاه‌های آن‌ها مخالف یکدیگر نیست. 

زاخارووا پیرامون برخی درخواست‌ها برای لغو عضویت دائم روسیه در شورای امنیت به دلیل جنگ اوکراین، گفت: اگر مسکو از جمع کشور‌های عضو دائم شورای امنیت حذف شود، تنها صدای کشور‌های غربی در سازمان ملل شنیده خواهد شد. 

ساعاتی پیش نیز دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با انتقاد تند از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اعلام کرد این نهاد با هدف مهار و مقابله با روسیه تشکیل شده است.

گفتنی است آمریکا تاکنون از صدور قطعنامه‌ای که اقدامات نسل کشی اسراییل در غزه را در شورای امنیت محکوم کند، اجتناب کرده و در چندین نوبت قطعنامه‌های پیشنهادی برای استقرار آتش بس فوری در غزه را وتو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
کاملا درسته چون واقعا تمام اعمال جهانیان را می بینم.
آخرین اخبار