دستیار رئیس جمهور روسیه تاکید کرد هماهنگی غرب در حمایت از کشتار مردم فلسطین باعث شده که اقتدار اخلاقی آن از دست برود.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد آمریکا و متحدانش در حال از دست دادن اقتدار اخلاقی خود در بحران فلسطین هستند و همین حمایت از قتل‌عام فلسطینیان تمایل کشور‌های خاورمیانه برای تقویت حاکمیت خود و رهایی از سلطه غرب را آشکار کرده است.

براساس گزارش ریانووستی، این موارد در جریان سخنرانی اوشاکوف در مجمع بین المللی خوانش‌های پریماکوف که دیروز در مسکو، پایتخت روسیه افتتاح شد، بیان شد.

وی ادامه داد: سیاست حمایت از یک نهاد و انحصار حل و فصل فلسطین و اسرائیل همان چیزی است که منجر به بحران فعلی شد. آمریکا در ممانعت از حل و فصل بحران فلسطین نقش پررنگی داشته است.

 اوشاکوف در رابطه با نظام جهانی گفت که نفوذ فزاینده اکثریت جهانی نشان‌دهنده مدلی از یک نظام جهانی است که به بلوک‌ها و قطب‌ها وابسته نیست، این همان چیزی است که روسیه به سمت آن گرایش دارد.

اوشاکوف در رابطه با روابط با ایران اظهار داشت که همکاری با ایران از یوگنی پریماکوف نخست وزیر سابق آغاز شد و امروز با در نظر گرفتن اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، این همکاری بسیار مهم شده است که اکنون همه آن را درک می‌کنند.

 اوشاکوف همچنین تاکید کرد که روابط اتحاد با بلاروس در شرایط جنگ ترکیبی اهمیت خود را ثابت کرده است.

مجمع بین المللی خوانش‌های پریماکوف گردهمایی بزرگی از کارشناسان حوزه روابط بین الملل و اقتصاد جهانی است که به نام یوگنی پریماکوف، سیاستمدار روسی نامگذاری شده است و برای اولین بار در سال درگذشت پریماکوف در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار