
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم قالب عملیاتی این طرح گسترده را احیای خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و گفت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جادهای در این طرح، محورهای شریانی و اصلی است که بهصورت خط سرد و نقوش اجرا میشود.
شکوری با بیان اینکه خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک بهویژه در طول شب و روزهای بارشی مهگرفتگی راهها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راههایی است که بهتازگی آسفالت شده و فاقد خط هستند افزود: این عملیات سالی یک بار برای ایمنی جادهها انجام میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: مهمترین عامل در ماندگاری و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بهویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکانپذیر نیست.
استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.