توزیع شیر در مدارس حاشیه مشهد

شیر در مدارس حاشیه کلانشهر مشهد، توزیع می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: با هدف رفع محدودیت‌های تغذیه‌ای و استفاده از سبد غذایی مناسب برای دانش آموزان حاشیه شهر، شیر در مدارس حاشیه شهر توزیع می‌شود.

دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت عموم افراد دارد، افزود: تغذیه نامناسب موجب کاهش میانگین و عملکرد دانش آموزان می‌شود، از این رو براساس دستور وزارت بهداشت توزیع شیر در مدارس حاشیه شهر الزامی شده است تا این دانش آموزان نیز از مواد مغذی بهره کافی را ببرند.

وی گفت: علاوه براین مراقبان سلامت مراکز بهداشت حاشیه شهر و روستا‌ها در صورت مشاهده سوء تغذیه در مادران باردار و کودکان زیر ۶ سال، برنامه مکمل یاری و اهدای بسته غذایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: دانش آموزان به خصوص در مقطع اول و چهارم ابتدایی نیز غربالگری می‌شوند و در صورت بروز علائمی از سوء تغذیه تحت حمایت خیران و مراکز بهداشت قرار می‌گیرند.

دکتر اباصلتی گفت: سلامت تغذیه‌ای مادران باردار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو مکمل یاری برای این قشر نیز انجام می‌شود.

وی افزود: ارایه آموزش نکات تغذیه‌ای برای بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون از دیگر برنامه‌هایی است که تأثیر بسزایی در سلامت عمومی جامعه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار