رئیس اداره مهندسی مطالعات و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مساحت دقیق اراضی ملی این استان امسال استخراج شد.

سعید خسروبیگی رئیس اداره مهندسی مطالعات و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بر اساس اجرای قانون کاداستر و استفاده از ابزارات جدید و موجود از جمله عکس‌های هوایی دهه ۴۰ و تصاویر ماهواره‌ای به روز این اداره کل، نقشه دقیق استان با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تهیه‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار نقشه حدنگاری استان مرکزی، مساحت کل استان ۲ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۳۲ هکتار است که ۲ میلیون و ۶ هزار و ۵۳۰ هکتار این مساحت معادل ۶۷ و ۶۲ صدم درصد اراضی ملی و ۹۶۰ هزار و ۹۰۲ هکتار مساحت مستثنیات استان‌ است.

رئیس اداره مهندسی مطالعات و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۸۹ هزار و ۹۶۲ هکتار از مجموع اراضی ملی را اراضی بیابانی تشکیل می دهد که در هفت شهرستان استان شامل ساوه، اراک، زرندیه، محلات، دلیجان، خنداب و کمیجان قرار دارد.

خسروبیگی افزود: یک‌هزار و ۶۶۳ هکتار از مجموع اراضی ملی را ذخیرگاه‌های جنگلی استان مرکزی تشکیل می‌دهد و در شهرستان های شازند، تفرش، خمین، دلیجان و محلات قرار دارد.

وی از بارگذاری تمامی نقشه‌های اراضی ملی استان مرکزی در سامانه صبا و پنجره واحد مدیریت زمین بارگذاری خبرداد و گفت: این مهم موجب برخط شدن استعلامات، پایش برخط اراضی ملی و جلوگیری از تخریب و تصرف آنها می‌شود.

رئیس اداره مهندسی مطالعات و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: نقشه‌های تهیه شده توسط این اداره، در ۳۶ لایه از جمله نقشه کاداستر اراضی ملی، طرح بیابانی، جنگل‌کاری ،طرح‌های مرتع داری و واگذاری‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.