مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی شهرستان‌های این استان گفت: این ۲ پروژه پتانسیل یابی با هدف شناسایی خاک‌های صنعتی در گنبد‌های نمکی این شهرستان اجرایی شده است.

فضل الله رحمتی امروز یکشنبه در نشست تیم اقتصادی استان در فرمانداری شهرستان خانمیرزا افزود: اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از محل طرح‌های پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی تامین شده است و در مرحله نخست ۹ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی با بیان اینکه خاک‌های صنعتی در ایران شامل، خاک نسوز، رس‌های کائولینیتی، رس‌های معمولی و نیمه صنعتی است، تصریح کرد: خاک‌های صنعتی بسته به نوع آن در مواردی مانند صنایع سرامیک، تجهیزات بهداشتی، کارد وچنگال، کاشی‌های دیواری و کف، خاک‌رس نسوز، سرامیک‌های ساختمانی، عایق‌های چینی الکتریکی و به عنوان پر کننده و توسعه دهنده در باغداری و کشاورزی به عنوان اصلاح کننده خاک، در پلیمرها، چسب‌ها، پلاستیک‌ها، مواد درزگیر، کود‌ها و حشره کش‌ها کاربرد دارند.


بیشتر بخوانید


وی همچنین به رشد ۲۰۰ درصدی دریافت حقوق دولتی معادن اشاره کرد و گفت:با به ثمر نشستن این دو طرح مطالعاتی و همچنین واگذاری معادن ترک تشریفات شده، شاهد تحول خوبی در بخش معادن استان خواهیم بود.

رحمتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال حوزه صنعت، معدن و تجارت در تمام شهرستان‌ها تا پایان مهرماه اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال حوزه صمت برای دو هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

برچسب ها: مواد معدنی ، خاک نسوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار