واحد شماره ۴ گازی سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی به منظور انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل از مدار تولید برق خارج شد.

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت:  در اجرای برنامه‌های تعمیراتی ۱۷ گانه نیروگاه برای عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف برق تابستان امسال، واحد شماره ۴ گازی از مدار تولید برق خارج شد تا تحت تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل مرحله یک قرار گیرد.

دوستی افزود: بازدید محفظه احتراق، دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق و پوسته توربین، بازدید و تعویض کراس فایرتیوپ‌ها و ترانزیشن پیس‌ها و لاینرها، تعویض نازل ردیف اول، درصورت نیاز تعویض پره‌های متحرک و ثابت، انجام انواع تست‌های NDT بر روی پره‌های روتور ژنراتور، بازدید و سرویس تورک کنورتور و گیربکس و سایر تجهیزات اکسسوری، بازدید درام‌های بویلر و بازسازی فید واتر هیتر بویلر و…، از اقداماتی است که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و برنامه ریزی در ادامه بیان داشت: همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن و ترانس‌های محلی، بازدید از ایرکاندیشن سوئیچ گیر ماژول، تست و کنترل ظرفیت باطری ها، بازدید الکتروموتورها، بازدید و ترمیم موتور پمپ کمکی هیدرولیک، بازدید و سرویس الکتروموتور فن‌های خنک کاری ترانس اصلی و…. از اقدامات دیگری است که توسط متخصصان تعمیرات الکتریک انجام می‌شود.

دوستی با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات ابزاردقیق در واحد شماره ۴ گازی نیز بیان داشت: تست و کالیبراسیون نهایی کنترل والو، تست نرم افزاری کامپیوترها، تست سیستم اعلام و اطفاء حریق ترانس اصلی و سیستم co۲، تست و کالیبراسیون پرشر سوئیچ‌ها و کالیبره نشاندهنده ها، تنظیم الکتروموتور تورک اجاستر و دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات ابزاردقیقی بیلید والو‌ها و …، از سوی متخصصان تعمیرات ابزاردقیق این نیروگاه انجام می‌شود.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: فعالیت‌های تعمیراتی در واحد شماره ۴ گازی بیشتر با ظرفیت‌های داخلی شرکت و از سوی متخصصان و کارشناسان تعمیرات نیروگاه انجام می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی دارای ۳ بلوک است که هر یک، از ۲ واحد گازی و یک واحد بخاری تشکیل شده است و هر بلوک در مجموع، بیش از ۳۰۰ مگاوات توان تولید برق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.