حدادزاده گفت: دستگاه‌های متولی حوزه آب با واقع بینی برای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در نشست هم اندیشی «داد آب» گفت: حفظ منابع آبی از حیث کیفی و حقوقی یکی از مصادیق احیای حقوق عامه بوده و سیاست دستگاه قضا در این حوزه، مراقبت از منابع آب زیرزمینی و کمک به واحد‌های حقوقی آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

او با بیان اینکه سه حوزه خانگی، کشاورزی و صنعتی، از حوزه‌های اصلی مصرف آب استان است، افزود: حراست از منابع آب و برخورد با تخلفات این حوزه به صورت جدی در دستور کار دادستانی قرار دارد.

حدادزاده با اشاره به هدر رفت آب در حوزه کشاورزی اظهار داشت: در این حوزه، تناقض نگاه بین جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای است که باید در سطح کلان برای آن تصمیم گیری شود.

او چاه‌های غیر مجاز را یکی از مهمترین چالش‌های حوزه حفظ منابع آبی دانست و تصریح کرد: پلمب چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاه‌های جدید حد مطلوب مدیریت این حوزه است، اما با توجه به فراگیر شدن این چالش باید با اعمال مدیریت جدید هم از هدر رفت منابع جلوگیری و هم به حراست از باغ‌ها کمک کرد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه در برخی موارد ستاد اقتصاد مقاومتی استان محل رجوع صنایع در حوزه منابع آبی است، گفت: در این حوزه نیز تعارض منافع بین توسعه و ایجاد اشتغال از یک سو و حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف از چالش‌های جدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۵۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
شما راست میگی در مورد اون حجم آبی که دیروز از عصر تا آخر شب نزدیک اطلسی به هدر رفت برنامه ریزی کن...
اون حجم آب میشد کل مردم یزد باغهای استان رو سیر آب کرد که دیروز به هدر رفت...
چرا کسی جواب گو نیست و خبری از این بی مسولیتی درج نمیشه؟؟؟
آخرین اخبار