وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داشته ایم که عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام را با ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر در سال آغاز کنیم.
وی ادامه داد: هدف گذاری صورت گرفته برای این ترمینال جدید ۴۱۰ هزار متر مربع است که ظرفیت فرودگاه امام را با احتساب ترمینال قدیمی که ۶ میلیون ظرفیت دارد و تا انتهای سال آینده به ۱۰ میلیون نفر می رسد،به ۵۰ میلیون نفر در سال می رساند که یک رکورد بی نظیر محسوب می شود.
بذرپاش گفت: میزان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای این پروژه ۲ ونیم میلیارد دلار است و تا اسفند سال آینده فاز اول این پروژه به بهره برداری می رسد که ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری لازم دارد تا هرچه سریعتر وارد مدار خدمت رسانی به مردم و مسافران شود.
او افزود: در کنار این پروژه توسعه منطقه ویژه اقتصادی فرودگاهی امام خمینی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم که با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد تا ظرف ۴تا ۵ سال آینده به یکی از هاب های اصلی منطقه تبدیل شود.
بذرپاش بیان کرد: در پروژه ایران راه یکی از مهم ترین بخش ها توسعه زیر ساخت های صنعت هوایی است که یک بخش آن توسعه فرودگاه مهرآباد است و در این زمینه مذاکراتی با نیروهای مسلح انجام شده تا اراضی تحت پوشش آنها آزاد سازی شود همچنین طرح های توسعه ای هم در این حوزه صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین در پروژه ایران راه توسعه ناوگان را هم در دستور کار خود قرار داده ایم که البته با وجود تحریم های سنگین برنامه های زیادی داریم. طبق هدف گذاری که صورت گرفته تعداد هواپیماها و ظرفیت آنها را تا پایان این دولت نسبت به ابتدای کار دولت دو برابر خواهیم کرد.
وی بیان کرد: همچنین بخش خدمات فرودگاهی و ترانزیتی و خدمات زیر ساختی و نرم افزاری را توسعه خواهیم داد.
با هواپیماهای فرسوده دیگر کشورها که قرار بوده باز یافت شوند ؟؟؟!!!
دوما : قیمت بلیط چنان وحشتناک بالا رفته که فقط مسئولین محترم و آقازاده های آنها میتوانند استفاده کنند. حتی برای بسیاری از پزشکان و مهندسان و اساتید دانشگاه تهیه ۴ یا پنج بلیط رفت و برگشت زیارت به مشهد مشکل و بعضا مقدور نیست.
خجالت آور است.