مدیر ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور گفت: از روز گذشته سامانه جامع نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی فعالیت خود را آغاز کرد و هزار خودرو ثبت سفارش شدند.

علیرضا احمدی فینی مدیر ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آیین نامه واردات خودرو پیش‌تر ابلاغ شده بود و طی آن اعلام عمومی شد که براساس نیاز جامعه واردات خودرو  در حوزه باری و مسافری انجام شود.

وی افزود: در حوزه باری و مسافری قرار بر این شد واردات در قالب سامانه یک پارچه «ار بی اف» انجام شود و این سامانه از روز گذشته فعالیت خود را شروع کرده است و تا به امروز  ثبت نام بیش از یک هزار ناوگان انجام، تایید و تشخیص سازمان راهداری برای آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور اظهار کرد: یک سامانه دیگر در قالب مصوبه شورای اقتصاد بوده که طبق آن  ۸۵ هزار ناوگان که شامل ۲۰ هزار کشنده، ۳۰ هزار کامیون بین ۱۸ تا ۲۶ تن ،۴هزار کامیون بین ۱۱ تا ۱۸ تن، ۷هزار تن کامیون بین ۶تا ۱۰ تن ، ۹هزار اتوبوس دیزلی و ۱۵هزار تن مینی بوس دیزلی که در مجموع می شود ۸۵هزار تن برای کمک به مصرف سوخت وارد شود. 

او بیان کرد: متولی این طرح وزارت صمت است و امروز جلسه ای برای نحوه اجرا برگزار شد و مقرر شد در قالب سامانه متمرکز تمامی درخواست‌ها ثبت و ضبط شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار