حجت الاسلام مطیعی با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: توسعه فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تمام امکانات در استان مد نظر مسئولان باشد.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم معرفی رسمی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران ، با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، تاکید کرد: توسعه فرهنگ مطالعه با بهره گیری از تمام امکانات در استان سمنان مد نظر مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه لذا کتابخوانی باید به مردم شناسانده شود، افزود: اگر بتوانیم تفریح مردم را به کتاب سوق دهیم می‌توانیم بیش از گذشته مردم را به کتابخوانی تشویق کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فضای مجازی امروز سبب شده تا دسترسی به اطلاعات بسیار سریع شود، گفت: فضای مجازی در کنار تمام سرعت دهی به دسترسی اطلاعات آفت‌هایی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان به غلط انداختن مخاطبان اشاره کرد.

مطیعی بیان کرد: برخی صاحب نظران بر این عقیده هستند که دریافت اطلاعات از فضای مجازی به جای کتاب کاغذی، امکان به غلط انداختن مطالعه کنندگان را افزایش می‌دهد و لذا این یکی از آفت‌های فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه عمق اندک اطلاعات و آگاهی دیگر آفت فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی دریایی از اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهد، اما این اطلاعات عمق خوبی به آگاهی مردم نمی‌دهد در نتیجه فضای مجازی مکان خوبی برای تعمیق آگاهی‌ها نیست.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه سومین آفت فضای مجازی را رهزنی برای مطالعه کنندگان است، گفت: فضای مجازی امکان دسترسی به فضا‌های آلوده را نیز متأسفانه فراهم کرده که می‌تواند مخاطب را از مسیر خود دور سازد لذا باید کتاب‌های کاغذی را ترویج کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.