وزیر ارشاد:

سرانه مطالعه کشور ۳۵ دقیقه است/ راه‌اندازی ۲۰۰کتابخانه سیار

اسماعیلی با بیان اینکه سرانه مطالعه کشور بدون در نظر گرفتن کتاب‌های دینی، مذهبی و درسی بالغ بر ۳۵ دقیقه برآورد می‌شود، گفت: کتاب با استقبال گسترده مردم روبرو است.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معرفی رسمی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران از ارتقای سرانه مطالعه در کشورمان خبر داد و تاکید کرد: بدون احتساب کتاب‌های دینی، مذهبی و آموزشی سرانه مطالعه کشورمان ۳۵ دقیقه است.

وی افزود: هر چند این عدد هنوز هم مطلوب و مورد تائید ما نیست و باید بیشتر شود، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌ها بسیار رو به رشد و حرکت رو به جلو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دو سال اخیر و در دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار مجوز کتاب در کشورمان صادر شده است، گفت: هفت میلیون نفر تنها از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند و این نشان می‌دهد که اقبال از کتاب تا چه میزان افزایش یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه امامین انقلاب اسلامی مهمترین مروجان فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند، گفت: هر کتابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریظ می‌فرمایند مورد اقبال عمومی و گسترده مردم قرار می‌گیرد و این نشان می‌دهد که مردم تا چه میزان به الگو‌ها توجه دارند.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی سمنان که در زمره مطالبات مردم و مسئولان سمنان است مد نظر قرار خواهد گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان دولت سیزدهم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه سیزدهم، همچنین از ترویج فرهنگ مطالعه در نقاط مختلف کشور به مثابه یکی از اولویت‌های وزارتخانه خبر داد و گفت: ۵۰ الی ۵۳ کتابخانه سیار در کشورمان وجود دارد که با توافق بین وزارت ارشاد و وزارت صمت ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار