رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با تغییرات طرح ترافیک جدید و زمان اجرای آن توضیح داد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ارتباط با آخرین مطالعات صورت گرفته جهت تغییر اجرای طرح ترافیک در پایتخت اظهار کرد: این طرح هنوز از سوی شهرداری تهران به شورا ارسال نشده است. هر چند در مصاحبه‌ها در خصوص عادلانه‌تر شدن مبلغ ورود به طرح مطالبی از سوی شهردار تهران مطرح شده است که البته مسئله خوبی است، اما اینکه فقط به همین حد بسنده کنیم، کافی نیست.

وی تصریح کرد: طرح ترافیک فعلی مربوط به حدود ۴۰ سال پیش است و کارآیی لازم را ندارد چرا که تهران در طی این سال‌ها در بخش‌های مختلف اعم از جمعیتی، مساحت و ... تغییر کرده است. البته باید در طرح جدید از طرق مدل سازی و یا سایر ابزار‌ها تغییرات مورد بررسی و به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر در مورد تغییرات طرح ترافیک نمی‌توان اظهار نظر کرد و باید طرح به شورا ارائه شود و انتظار داریم همه جوانب اجرای طرح جدید مورد توجه قرار بگیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تهران ۱۴۰۲ با تهران ۴۰ سال پیش تغییر کرده است، ادامه داد: امیدواریم طرح جدید با در نظر گرفتن همه ابعاد و ملاحظات از سوی شهرداری به شورا ارائه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد طرح ترافیک جدید به صورت آزمایشی در تهران اجرا شود، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ۴ ماه به پایان سال ۱۴۰۲ باقی‌مانده است اجرای آزمایشی طرح در سال جاری بعید باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک در هر صورت به‌ عنوان یک راهکار در کشور‌های مختلف مورد توجه قرار دارد و در طرح جدید می‌توان به مواردی از جمله تسهیلات به ساکنان محدوده طرح ترافیک، گسترش یا عدم گسترش محدوده طرح و مواردی از این دست پرداخت.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
موتوریام باید زوج و فرد بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
تمام تهران باید بشه زوج و فرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
با توجه به گستردگی شهر و ترافیک سنگین به نظرم بهتره محدوده طرح ترافیک از غرب به بزرگراه باکری و از غرب به بزرگراه یاسینی از شمال به میدان تجریش و از جنوب به بزرگراه آزادگان تغییر پیدا کنه. جریمه ورود به طرح هم باید با قیمت اتومبیل ها همخوانی پیدا کنه و بازدارندگی لازم را داشته باشه مثلا یه ال نود که یک میلیارد قیمت داره نباید بخاطر ورود به طرح فقط 100 تومن اعمال قانون بشه و این مبلغ باید حداقل باید 5 تا 10 تومن تعین بشه . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
چرا ما که به دلیل محدودیت های ترافیکی نمیتوانیم کل سال با ماشین تردد اشته باشیم باید کل مالیات و عوارض رو پرداخت کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
هر روز عرصه بر مردم تنگتر می شود. مردم باید عوارض و بیمه ماشین ها را کامل پرداخت کنند ولی نمی تواتند از انها درست استفاده کنند. وضعیت ترافیک فعلی شهرها، نتیجه سیاست اشتباه افزایش جمعیته. جمعیت زیاد چه دستاورد و رفاهی برای مردم داشته که مدیران برا افزایش بیشتر جمعیت اصرار دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
از قرار معلوم شهرداری و شورای شهر بجان درختان تهران افتادند و برای درآمد این موجود زنده مفید نابود کرده اند
آخرین اخبار