مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری گفت: محاسبه میزان عوارض طرح ترافیک با معیارهای جدیدی در شورای ترافیک به تصویب رسید.

مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیار‌هایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص‌ها به تصویب رسید.

 شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه‌تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه‌ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می‌بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می‌کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می‌کند.

وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزار‌های مدیریت ترافیک بر اساس سیستم‌های آی تی در سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است، شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه‌تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده‌های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودرو‌ها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می‌شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.

وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیار‌هایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص‌ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می‌شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
فکر ترافیک و آلودگی نیستن.
فکر درآمد هستن.
در آمد شهرداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
هرچی مسافرکش پلاک شهرستانی ریختن تو منطقه طرح ترافیک. اول برین یه فکری به اونا بکنین بعد بیاین نظر بدین. واسه اینکه درآمدشون از فروش طرح بیشتر باشه کلیت موضوع رو ول کردن رفتن چسبیدن به نوع پیمایش و بقیه فرعیات
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۱۰:۲۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
آخرش هم نفهمیدین چی کار کنین.
هرساله یه حرف جدید.
آقا چندتا کارشناس بیارین بررسی کنند موضوع رو
Germany
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تهران باید به سه قسمت
A
B
C
تقسیم شه
قسمت A شهری باید مرکز باشه
بیشتر سعی به پیاده محوری شه و پارک ممنوع اجرا شه
مردم تشویق به وسایل عمومی کنند
منطقه B دورتر از مرکز شهر
یک طرفه باشه
منطقه C سعی به ویلا سازی بشه
در نقطه A شهری باید همه ارگان ها و مدرسه ها بیرون بروند تا شهر به حالت عادی برگرده و مجوز ساخت مراکز خرید کمتری بدهند و برای هر منطقه شهری باید یک مرکز خرید یزرگ طراحی شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
مرسی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
این طرح یه طرح ظالمانه وظلم به کسانی است که در این مناطق زندگی می کنن چرا دولت وشهرداری نمی پذیرد که کسانی که دراین محدوده زندگی می کنند مانند مناطق دیگر حق شهروندی دارتد وباید هرچه سریعتر این طرح برداشته شود.
برهمه آشکار است که کل تهران آلوده هست وبخاطر پول این طرح برداشته نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
مرکز شهر شده پارکینگ مغازه دارها باید پارکومتر بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
دقیقا هر مغازه دار دو تا مانع گذاشته جلو مغازه اش، شهرداری هم جرات ندارد برخورد کند.
آخرین اخبار