فرماندار سلماس گفت: ساخت گاوداری ۵ هزار رأسی در سلماس به زودی آغاز می شود.

فرماندار سلماس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به زودی عملیات ساخت گاوداری ۵ هزار رأسی در این شهرستان آغاز می شود گفت : با راه اندازی این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی فراهم و سالانه علاوه بر تولید ۴۱ هزار ۳۵۰ تن شیر،۷۵۰ تن گوشت و ۴ هزار و ۵۰۰ راس گوساله نیز تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف خواهد شد.

ذبیح الله کاظمی ادامه داد: زمین مورد نیاز به مساحت ۵۰ هکتار برای احداث گاوداری ۵ هزار راسی به شرکت سرمایه گذار وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تحویل داده شده است .

وی همچنین با اشاره به اینکه کارخانه کربنات سدیم سلماس نیز با اتمام مسایل اداری به زودی احداث می شود افزود: این طرح قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار و با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد در سلماس اجرا شود که در صورت احداث و اتمام این کارخانه برای بیش از  یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان سلماس  در خصوص پیگیری گشایش مرز رسمی در کوزه رش نیز اپهار کرد: لازم است مرز کوزه رش سلماس امکان سنجی و گشایش آن پیگیری شود.

وی به نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه سلاماس نیز اشاره کرد و گفت: با سعه صدر هرچه تمام موضوع بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی به پایان رسید و  از میان ۵۴ داوطلب ۳۰ نامزد از سوی هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند و مابقی رد صلاحیت نشده اند بلکه با عدم احراز صلاحیت نتوانسته اند از این مرحله عبور کنند.

فرماندار سلماس یکشنبه‌های حمایت از تولید را از دیگر اقدامات دولت در سلماس برشمرد و افزود: با بازدید‌های مستمر ۲ واحد تولیدی به چرخه تولید باز گشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.