استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی گفت : هر روز تاخیر در اجرای این پروژه به زیان اقتصاد کشور است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمانشاه که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، با تاکید بر لزوم تعجیل در سفر دوم رییس جمهور به استان گفت : امیدواریم بتوانیم در ماه‌های دی یا بهمن میزبان هیات دولت در استان باشیم.

وی با اشاره به نیاز‌های فراوان استان گفت: از جمله نیاز‌های اساسی استان در حوزه حمل و نقل است که هر سه حوزه راه آهن، جاده و فرودگاه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای هرچه سریعتر پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی گفت: هر روز تاخیر در اجرای این پروژه به ضرر اقتصاد کشور است، چرا که این پروژه نقش مهمی در صادرات به کشور عراق و سوریه خواهد داشت.

وی به پروژه‌های نیمه کاره استان اشاره و از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به عنوان یکی از مهمترین این پروژه‌ها یاد کرد و افزود: این بیمارستان قرار است جایگزین دو بیمارستان قدیمی شهر کرمانشاه که هرکدام حدود نیم قرن عمر دارند شود و نقطه اتکایی در گردشگری سلامت استان محسوب می‌شود و امیدواریم هرچه سریعتر با تخصیص اعتبارات مناسب شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی افزود: با توجه به تنش آبی در بیش از ۵۰۰ روستای استان، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه کاره و ضروری استان، سامانه گرمسیری است که باید اجرای آن تکمیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اجرای سامانه سردسیری که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، خواسته جدی استان می‌باشد که می‌تواند امنیت پایدار را در شهرستان‌های مرزی استان رقم بزند.

وی به آسیب‌های اجتماعی استان هم اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در این زمینه مشکلات بسیاری دارد و نگاه ویژه تری را از سوی مسئولین کشوری می‌طلبد.

وی افزود: متاسفانه ما وارث یک اشتباه در بودجه نویسی فرهنگی و اجتماعی هستیم، طوری که برای کار‌های سخت افزاری راحت‌تر اعتبار گذشته، اما برای کار‌های نرم افزاری و فرهنگی همیشه بودجه نداریم و این امر موجب می‌شود نتوانیم برنامه‌های فرهنگی را به خوبی پیش ببریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.