دو باب مدرسه با ۱۲ کلاس درس در دو روستای شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

با حضور فرماندار شهرستان ارومیه بهره برداری از دو باب مدرسه در روستاهای قارانه و چریک آباداین شهرستان آغاز شد.

مدرسه شش کلاسه راه نور روستای قارانه یکی از این مدارس است که با مساحت ۵۰۳ متر مربع و با اعتباری افزون بر  ۱۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شهرستان ارومیه شد.

مدرسه شش کلاسه امیرالمومنین علی (ع) دیگر مدرسه ای بود که روز گذشته در روستای چریک آباد  با زیربنای ۳۴۵ مترمربع و با اعتبار ۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و با افتتاح این مدرسه ۲۸۵ دانش آموز این روستا  از تحصیل در کلاس های کانکسی رهایی یافتند.

مدیر کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس آذربایجان غربی در حاشیه آیین افتتاح این مدارس گفت: از ابتدای فصل تابستان تا اسفند ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

تا دو سال آینده همه مدارس کانکسی در آذربایجان غربی  برچیده می شود

قهرمان رحمانی افزود: در آذربایجان غربی ۶۴ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز وجود دارد که قرار است تا دو سال آینده همه این مدارس جمع آوری شده و مدارس جدید در این روستا‌ها افتتاح شود.

وی ادامه داد: با شروع نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی یک هزار و ۹۵۰ کلاس درس در دست ساخت می‌باشد و از سویی سرانه فضای آموزشی در استان به ازای هر دانش آموز ۴ متر و ۲۵ سانتیمتر است که میانگین کشوری سرانه دانش آموزی ۵ متر و ۲۲ سانتیمتر است و استان از این جهت حدود یک متر با میانگین کشوری فاصله دارد.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۵ هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.