مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تأکید به احداث سد معشوره گفت: کارفرمایی این پروژه به شرکت توسعه آب و نیروی ایران واگذار شده و پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ در دستور کار قرار دارد.

 داریوش حسن‌نژاد با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای طرح‌های بخش آب این استان، اظهار داشت: ۱۴ طرح در این سفر به نتیجه رسیده و یا در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: آبگیری سد و شبکه کمندان، تکمیل سد حوضیان، تکمیل سد تاج امیر، تکمیل سد و شبکه مروک، عملیات فاز یک شبکه آبیاری سد ایوشان، تکمیل آبرسانی به شهر ازنا، تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ جایدر، چم‌مهر، نیله و اسماعیل‌آباد از جمله مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تأکید به احداث سد و نیروگاه معشوره، عنوان کرد: کارفرمایی این پروژه به شرکت توسعه آب و نیروی ایران واگذار شده و پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های آبی لرستان، بیان کرد: ۱۶۴۵۰ هکتار با تکمیل طرح‌های بخش آب به اراضی آبی این استان اضافه می‌شود و زمینهٔ اشتغال ۸۲۲۵ نفر نیز فراهم می‌شود.

سد معشوره در دولت محمود احمدی‌نژاد بدون اخذ مجوز ماده ۲۱۵ خرداد ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی شد. او در آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفته بود احداث این پروژه آثار عمرانی و اقتصادی فراوانی برای مردم لرستان به‌دنبال دارد.

مجوز‌های احداث سد معشوره نه‌تن‌ها هنوز اخذ نشده‌است، بلکه توقف ۱۸ ساله پروژه حیاتی لرستان واکنش سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را در سفر به این استان در پی داشت و او در آذرماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران اعلام کرد که کار این سد باید آغاز شود و هر مقدار بودجه داریم برای این پروژه می‌گذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.