معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: رویکرد اصلی شهرداری در طراحی و نصب نشانه‌های شهری تبیین هویت تاریخی و گردشگری جهان‌شهر یزد است.

حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طراحی و نصب ۱۱۰ نشانه شهری در سطح شهر یزد در مدت دو سال گذشته گفت: در این نشانه‌ها به موضوعات فرهنگی، مذهبی (ایثار و شهادت)، صنایع دستی، صنایع نساجی و بخش مهم میراث جهان‌شهر یزد پرداخته شده است.

او با بیان اینکه بخش بزرگی از فرهنگ و میراث یزد را مراسم عزاداری و جشن‌های مذهبی و تاریخی در برگرفته افزود: شهرداری با استفاده از نشانه‌های شهری مناسبتی شامل نورپردازی، آذین بندی، رنگ‌آمیزی، نماد‌های نوری و احجام حال و هوای شهر را با هر یک از این مراسم تطابق داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: امسال نیز شهرداری با توجه به همزمانی سه رویداد پیش رو شامل انتخابات، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، برنامه‌های خود را در بحث طراحی و نصب نماد نشانه‌های شهری، به این سه موضوع اختصاص می‌دهد به نحوی که هویت تاریخی مردم یزد در سه مقوله سیاسی، مذهبی و فرهنگی را به جهانیان معرفی می‌کند.

رحیمدل با تاکید بر اینکه فضا‌های شهری محل تعاملات اجتماعی است و این تعاملات درمکان‌هایی دیده می‌شود که برای شهروندان حس امنیت و حس تعلق را فراهم می‌کند، گفت: وجود نشانه‌های شاخص علاوه بر زیبایی، کیفیت فضا را به نحوی ارتقاء می‌دهد که بر ذهن انسان نقش می‌بندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.