باقری فرد:

بیش از ۸ هزار دانشجو از ۴۲ کشور جهان در رشته‌های پزشکی ایران تحصیل می‌کنند

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی از ۴۲ کشور جهان در رشته‌های علوم پزشکی کشور ایران مشغول به تحصیل هستند.

 ابوالفضل باقری فرد امروز  در حاشیه چهارمین کارگاه بین المللی‌سازی آموزش عالی علوم پزشکی در سالن دانشکده بهداشت اهواز گفت: بین المللی‌سازی حوزه آموزش علوم پزشکی از ماموریت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور محسوب می‌شود.

او  افزود: خوزستان و اهواز نیز به علت ظرفیت‌های مختلف مورد استقبال بسیاری از دانشجویان کشور قرار گرفته و این کارگاه برای توانمندسازی اساتید و کارشناسان در جذب دانشجویان خارجی اهمیت دارد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  امیدواریم  برگزاری این کارگاه برای اهواز و کلان منطقه چهار کشور دستاورد‌های مفیدی داشته باشد.

سید علی مرد مدیر اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: این کارگاه آموزشی در روز‌های ۳۰ آبان و یکم آذرماه از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر با حضور میهمانان وزارت علوم و بهداشت و مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول، لرستان، آبادان، شوشتر و بهبهان برگزار می‌شود.

او  ادامه داد: در کارگاه یاد شده، موضوع بین المللی‌سازی آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مدیر اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی از کشور‌های هندوستان، عراق، پاکستان، سوریه و غنا مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و قرار است به زودی از ۲ کشور دیگر نیز دانشجو جذب شود.

محمد حسین سرمست شوشتری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: چهارمین کارگاه بین المللی‌سازی آموزش عالی در راستای تقویت واحد بین الملل، ارتقای آموزش و رفع موانع توسعه‌ای برگزار شده تا اساتید به تبادل نظر بپردازند.

او ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این برنامه‌ها در راستای افزایش پذیرش دانشجوی بین الملل در رشته‌های مختلف گام برداریم و در آینده به توسعه روابط با کشور‌های همجوار منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.