تجلیل از استاد «عبدالحمید نقره کار» استاد معماری ایرانی اسلامی در دانشگاه قم

در همایش «حکمت و فلسفه» با محوریت بررسی معماری ایرانی اسلامی از استاد «عبدالحمید نقره کار» از اساتید برجسته معماری ایرانی اسلامی در دانشگاه قم تجلیل شد

در همایش حکمت و فلسفه با محوریت بررسی معماری ایرانی اسلامی از استاد «عبدالحمید نقره کار» از اساتید برجسته معماری ایرانی اسلامی با حضور دانشجویان و استادان رشته مهندسی معماری در دانشگاه قم تجلیل شد.

استاد نقره کار در این همایش معماری ایرانی اسلامی را نوعی دانش بومی و دارای پیشینه تاریخی دانست و بر لزوم توجه دانشجویان معماری در به کارگیری این دانش بومی در ساخت و ساز‌ها تاکید کرد.

او هم اندیشی، هم افزایی و ایجاد گفتمان برای رسیدن به حکمت هنر و زیبایی شناسی از دیدگاه هنر و دین را لازمه برون رفت از بحران‌های محیط زیستی و رسیدن به آرامش درونی بیان کرد.

 محمد منان رئیسی، مدیر پژوهشکده معماری اسلامی دانشگاه قم هم آشنایی بیشتر دانشجویان رشته مهندسی معماری با متفکران دانش معماری و بهره گیری از اندیشه و دانش استاد نقره کار با هدف دست یابی به حکمت یاری رسان علوم انسانی و معماری را از اهداف برگزاری این همایش بر شمرد.

در این همایش برخی ساخت و ساز‌های ایرانی اسلامی از جمله تعمیرات حرم مطهر امامزاده عبدالعظیم حسنی (ع)، موزه و تالار قرآن همدان و برخی خانه‌های تاریخی با کارشناسی استاد نقره کار مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار