رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از انتقال و امحاء دهمین مرحله از پسماند‌های ویژه و خطرناک در این شهرستان خبر داد.

با تلاش و پیگیری معاونت غذا و دارو و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، دهمین مرحله از پسماند‌های شیمیایی و دارویی جمع آوری شده از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با حجم بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم پس از بسته بندی استاندارد به مرکز امحاء و بی خطر سازی مجاز واقع در استان اصفهان منتقل گردید.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان اینکه یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، مراکز بهداشتی و درمانی هستند، گفت: این مراکز تولیدکننده طیف وسیعی از انواع پسماند‌های شیمیایی – دارویی هستند که درصورت عدم مدیریت اصولی و بهداشتی آن‌ها محیط زیست و سلامت انسان به مخاطره می‌افتد.  

او افزود:  پیگیری و نظارت بر مدیریت پسماند‌های ویژه در شهرستان دزفول توسط اداره حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۹۹ آغاز گردیده و پس از انتقال اولین مرحله از انتقال این پسماند‌ها در سال ۱۳۹۹، تا کنون ۱۲ محموله باحجم بیش از ۳۲ تن پسماند به شرکت رهپویان صالح که از مراکز دارای مجوز از این سازمان بوده منتقل گردیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ادامه داد: شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی و شهید رجایی، اداره جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو از جمله مجموعه‌ها و مراکزی هستند که تا کنون نسبت به جمع آوری و انتقال پسماند‌های ویژه خود اقدام نموده اند.

 پسماند‌های شیمیایی – دارویی از جمله پسماند‌های ویژه‌ای هستند که دارای حداقل یکی از خواص سمیت، اشتعال، انفجار و یا بیماری زایی هستند که بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند تولید کننده پیش از دفع عادی آن‌ها ملزم به مدیریت و بی خطر سازی استاندارد این گونه پسماند‌ها  هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار