پدرو سانچز قرار است فردا به سرزمین‌های اشغالی و رام الله سفر کند.

کشور‌های اروپایی از همان آغاز جنگ غزه حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین در قالب این اصطلاح که "اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند" اعلام کردند. با این حال، با روشن شدن ابعاد توحش رژیم صهیونیستی و افزایش شمار قربانیان غیرنظامی که از مرز ۱۳ هزار تن نیز عبور کرده است، از اروپا نیز صدا‌های مخالفی برخواسته است. اسپانیا یکی از این کشورهاست. 

به گزارش الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که به تازگی بار دیگر برای این سمت انتخاب شده قرار است فردا (سه شنبه) به تل آویو و نیز کرانه باختری رود اردن سفر کرده و با مقامات صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کند. 

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی دفتر نخست وزیری اسپانیا، سانچز در این سفر قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛ اسحاق هرتزگ، رئیس رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کند. 

مادرید طی روز‌های اخیر مواضع متفاوتی از سایر کشور‌های اروپایی اتخاذ کرده است. مقامات اسپانیایی گرچه بار دیگر بر حمایت از تل آویو تاکید کرده اند، اما می‌گویند به دنبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اتحادیه اروپا هستند. 

اکنون سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های عربی از راهکار دو دولت بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ حمایت می‌کنند. موضوعی که رژیم صهیونیستی به آن تن نداده و واشنگتن علی رغم ادعا‌های خود هیچ فشاری در این جهت بر تل آویو وارد نمی‌کند.

برچسب ها: اسپانیا ، جنگ غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار