وزیر بهداشت ترکیه از پذیرش ۱۵۰ بیمار فلسطینی و همراهان آن‌ها در بیمارستان‌های این کشور خبر داد.

پس از آنکه تنها بیمارستان مخصوص مداوای بیماری‌های سرطانی در نوار غزه به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از ارائه خدمات بازماند، کشور‌های اسلامی کوشیده‌اند بخشی از بیماران فلسطینی را در خاک خود پذیرا باشند که کشور ترکیه یکی از این کشورها است. 

به گزارش الجزیره، فرح الدین کوکا، وزیر بهداشت ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد ما اقدام به پذیرش ۶۱ بیمار سرطانی و ۴۹ همراه آن‌ها در آنکارا برای گذراندن دوره درمانی بیماری کردیم. این افراد پس از خروج از غزه از گذرگاه رفح وارد مصر و سپس عازم ترکیه شدند. 

کوکا در ادامه خاطر نشان کرد: مجموع شمار بیماران و همراهان آن‌ها که از غزه تاکنون وارد ترکیه شده اند بالغ بر ۱۵۰ تن است. بسیاری از این بیماران نیازمند دریافت درمان‌های فوری طی دوره سرطان خود هستند. 

وزیر بهداشت ترکیه هفته گذشته اعلام کرده بود آنکارا در نظر دارد حداکثر میزانی از بیماران سرطانی را که هم اکنون در غزه توانایی تکمیل دوره درمانی خود را ندارند به منظور درمان به ترکیه بیاورد. برآورد ما این است که این بیماران بیش از یک هزار نفر هستند.

بسیاری از این بیماران سرطانی پیش‌تر در بیمارستان منتصب به ترکیه در غزه تحت درمان سرطان بوده‌اند، اما به دلیل حملات هوایی رژیم صهیونیستی این بیمارستان به فعالیت خود خاتمه بخشید. 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش‌تر با انتقاد از رژیم صهیونیستی و تروریست خواند دولت تل‌آویو، از حمایت آنکارا از مردم فلسطین به ویژه بیماران نوار غزه خبر داده بود.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار