تعطیلی میادین عرضه دام زنده در بازار‌های هفتگی میاندوآب

برای جلوگیری از شیوع و کنترل بیماری تب برفکی، میادین عرضه دام در بازار‌های هفتگی میاندوآب تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میاندوآب در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد پیشگیری از بیماری‌های دامی، حمل دام سبک‌وسنگین فقط با اخذ مجوز از اداره دامپزشکی مجاز بوده و ورود و خروج دام به شهرستان نیز فقط با مجوز دامپزشکی و تحت نظارت این اداره مجاز خواهد بود.

مهدی فتاحی گفت: تب برفکی یک بیماری واگیردار، عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده و دارای علائم تب، بی‌اشتهایی، سوزش و زخم‌زبان در دام‌های سنگین و ایجاد لنگش و دارای ضایعاتی در ناحیه پستان در دام‌های سبک است.

وی افزود: مهم‌ترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس بوده و تب، آب‌ریزش دهان، بی‌اشت‌هایی و لنگش از علایم آن در گاو و گوسفند است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میاندوآب گفت: واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری بوده و حمل‌ونقل غیربهداشتی دام و تأمین دام از مناطق آلوده موجب گسترش آن می‌شود.

این مقام مسئول به دامداران توصیه کرد: تا کنترل کامل این بیماری در منطقه از هر گونه حمل‌ونقل دام‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده علایم بیماری ضمن جداسازی دام‌های بیمار، مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.