نرخ خرید پنبه در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال نرخ خرید محصول پنبه در این استان نسبت به سال زراعی گذشته، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت خرید پنبه در سال زراعی، ناشی از بالا رفتن قیمت پنبه دانه این محصول در فصل کشت آن بود که قیمت هر کیلوگرم پنبه بین ۳۷۰ هزار و ۴۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

او افزود: در زمان حاضر بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های مستعد استان خراسان رضوی به کشت محصول پنبه اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال زراعی جاری کشت این محصول در مزارع استان ۱۲ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: پایین بودن قیمت خرید در سال گذشته و واردات نخ به کشور از مهمترین دلایل کاهش سطح زیرکشت پنبه در این استان است.

ساربان بیان کرد: خراسان رضوی به لحاظ تولید محصول پنبه رتبه نخست کشور را دارد و پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۵۴ هزار تن وش پنبه در سطح مزارع خراسان رضوی تولید و برداشت شود.

او با اشاره به اینکه میانگین تولید وش پنبه در مزارع خراسان رضوی در هر هکتار ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم است، تصریح کرد: در بازه زمانی کشت و برداشت پنبه در هر هکتار ۸۰ نفر روز در مزارع این محصول مشغول به کار می‌شوند.

برچسب ها: پنبه ، نرخ تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.