آیین تحلیف اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین تحلیف اعضای جدید هیأت منصفه جدید مطبوعات آذربایجان غربی و تکریم اعضای سابق، ضمن تقدیر از اعضای هیأت منصفه مطبوعات که در طول سالیان گذشته با مجموعه دادگستری در دادگاه ویژه جرایم مطبوعاتی همکاری نموده اند گفت: هر کدام از اعضای هیات منصفه مطبوعات به عنوان نمایندگان افکار عمومی هستند و می‌بایست به عنوان سفیران پیشگیری و آگاهی بخشی برای اصحاب رسانه باشند.

ناصر عتباتی ادامه داد: اصحاب رسانه و اهل قلم و فرهنگ که جزء اقشار فرهیخته، آگاه و بصیر جامعه هستند، لازم است طوری رفتار کنند که تصور تخطی از قوانین از این افراد به ذهن متبادر نشود.

وی افزود: اصحاب رسانه و قلم رسالت دارند در حوزه آگاهی بخشی مقید و ملتزم به رعایت تمامی اصول حرفه‌ای و قانونی باشند تا خدای نکرده تخلف و جرمی از سوی آن‌ها صورت نپذیرد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: در برخورد با جرایم مطبوعاتی تاکید در قدم اول بر پیشگیری و در قدم دوم استفاده از ظرفیت‌های غیر قضایی همچون استفاده از ظرفیت واحد صلح یاری رسانه و مطبوعات است، مگر در مواردی که نظم عمومی و آرامش روانی جامعه و مردم دچار مخاطره می‌شود.

عتباتی در پایان با تقدیر از اعضای هیات منصفه مطبوعات از اصحاب رسانه و مطبوعات استان خواست خبر بی مبنا را منتشر نکنند و منصفانه به آن بپردارند و حتماً از صحت منبع خبر یقین حاصل کنند تا دچار مشکل نشوند، همچنین در ترویج و تعمیق فرهنگ گذشت و ایثار که جامعه ما به شدت به آن نیاز دارد بکوشند.

در ادامه جلسه اعضای حاضر و نمایندگان هیات منصفه مطبوعات استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان ضمن تقدیر از اعضای سابق از سوی دکتر عتباتی مراسم تحلیف اعضای جدید، با قرائت سوگند نامه برگزار شد و خانم شهین وحدانی و حجت الاسلام ستار صادقی گرگری، اروج ولی زادگان، علی افشانی، حسین غفاری، عوض نادری ساعتلو، اکبر عسگراوغلی، امید سیاح، یونس حساس، رضا هادیلو، اصغر رحمانی میرشکارلو، مجتبی ابراهیمی، عادل شکوری و رضا عبدالهی به عنوان اعضای جدید هیأت منصفه مطبوعات معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.